מדד עלות גיוס לקוח במודל SAAS

מדד עלות גיוס לקוח -Customer Cost Acquisition) CAC) במדד זה בודקים כמה עולה לנו להביא מתעניינים לאתר וכמה עולה לנו להפוך מתעניין ללקוח משלם.

המטרה של כל חברת SaaS היא להביא לירידה בעלות גיוס הלקוח.

מדד הכנסה חודשית מלקוח במודל SaaS

הנושא החשוב ביותר במדד זה הינו כמה עולה לגייס לקוח משלם למוצר. בכל תחום שבו יש מכירות ולקוחות עלות גיוס לקוח הינה פרמטר חשוב. אולם בעולם ה- SAAS, יש לכך משמעות קריטית מאחר והמוצר ניתן כמנוי ולרוב יש הוצאה גבוהה בגיוס לקוח ואין רצון שהלקוח יפסיק את המנוי לאחר תקופת זמן קצרה.

במדד עלות גיוס לקוח, כוללים את שלב ההיכרות (Awareness) ושלב ההרשמה (Registration) שבהם אנו מייצרים את החשיפה למוצר, את ההיכרות עם התועלות של המוצר וגם את תקופת ההתנסות חינם, הניתנת במטרה להפוך את המשתמש ללקוח משלם.

לאחר המאמץ הרב בהבאת הלקוח, מוצר SaaS (תוכנה כשירות), בנוי על מודל המנוי החודשי שבו הלקוח משלם סכום חודשי נמוך יחסית ובנוסף, יכול לעזוב בכל רגע. הסיכון בעצם, נופל על חברות ה-SaaS.

דוגמה: הגולש נחשף למוצר לניהול פרויקטים. הוא רואה פרסומות בפייסבוק, או בגוגל. מקליק וקורא אבל לא תמיד נרשם. לאחר תקופת זמן שבה הוא ממשיך להיחשף למוצר דרך ערוצי השיווק השונים, הוא מחליט להירשם ואף מתחיל לנסות את המערכת בתקופת ההתנסות חינם שקיבל.

בסיום תקופת ההתנסות הוא הופך ללקוח משלם ורוכש 5 מנויים לעצמו ולעובדים שלו. עד רגע זה חברת ה-SAAS הוציאה על גיוס הלקוח 500$ מעתה היא תקבל בכל חודש 100$ כדמי מנוי וזאת משום שהלקוח רכש 5 מנויים.
בחישוב מהיר ניתן להבין שהחברה צריכה שהלקוח ימשיך לעבוד עם המערכת 5 חודשים כדי שהיא תחזיר את עלות הגיוס שלו. לפי דוגמה זו, רק מהחודש השישי והלאה היא מתחילה להרוויח. ומה אם הוא היה רוכש מנוי יחיד?

סיכום ומסקנות

חברות SaaS המודעות לחשיבות מדד זה צריכות:

  • להכיר היטב את הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי כדי לתתן להן מענה במוצר.
  • להשקיע הרבה במערכת שתהיה קלה ונוחה לשימוש – יצירת חווית משתמש טובה עם הרבה ערך ותועלות.
  • להשקיע במידע, תמיכה ומתן עזרה למתקשים כדי שלא ינטשו. הרבה יותר קשה להחזיר לקוח שנטש כי לא היה מרוצה והדעה שלו על המוצר שלילית.
  • למדוד ולהשתמש באנליטיקס מתקדם כדי לראות מתי הלקוחות מתקשים וכך לשפר בפרטים הקטנים.

אנו מתמחים בשיווק ופרסום דיגיטלי ובנוסף מעניקים ללקוחותינו מעטפת הכוללת הבנה מעמיקה בתחום ה-SaaS וניסיון עשיר בליווי חברות שעובדות במודל "תוכנה כשירות", הן באפיון והקמת הפלטפורמה עצמה וכן ניהול המוצר לאורך זמן והן בשיווק ופרסום בערוצי השיווק הדיגיטליים, של הפלטפורמה כדי להביא לשיפור במדד עלות גיוס לקוח.
 

נשמח לעזור גם לכם, לייעץ וללוות אתכם במידה ואתם מתכננים להקים פלטפורמת SaaS או בשיווק פלטפורמה קיימת.
צרו קשר לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישה ללא תשלום וללא התחייבות.
או התקשרו אלינו: 054-6842164 שי

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: