מהם 4 המדדים החשובים שכל חברת SaaS חייבת להכיר?

אם גם לכם יש פלטפורמה המבוססת על "תוכנה כשירות" (SaaS), או שבכוונתכם לפתח פלטפורמה כזו עבור לקוחותיכם, עליכם להכיר את ארבעת המדדים שיעזרו לכם להגיע להצלחה.
4 המדדים של SaaS
המדד הראשון הינו (CAC (Customer Cost Acquisition

עלות גיוס לקוח.
במדד זה בודקים כמה עולה לנו להביא מתעניינים לאתר וכמה עולה לנו להפוך מתעניין ללקוח משלם. המטרה של כל חברת SaaS היא להביא לירידה בעלות גיוס הלקוח.

המדד השני הינו (MRR – (Monthly Recurring Revenue – הכנסה חודשית מלקוח

במדד זה בודקים את ההכנסה החודשית שמתקבלת מהלקוח. מדד זה יעזור לנו להבין את נושא ההחזר על ההשקעה בעת גיוס לקוח וישפיע על רמת ההשקעה שתעשה במוצר ובשיווק. המטרה של כל חברת SaaS היא לראות עליה במדד ההכנסה החודשית מלקוח.

המדד השלישי הינו (CLTV (Costumer Life Time Value – ערך חיי לקוח

מדד חשוב זה בודק את ערך חיי הלקוח לאורך כל תקופת פעילותו כמנוי. מדד זה משפיע על רמת ההשקעה שתעשה בגיוס לקוח, תמחור השירותים, הצעות נוספות ללקוח לאורך זמן ועוד. המטרה של כל חברת SaaS היא לראות עליה במדד זה.

המדד הרביעי הינו CHURN – מדד הנטישה

זהו המדד האדום, שמשפיע על כל אחד משלושת המדדים הקודמים. תפקידו להדליק נורה אדומה לגבי משתמשים המפסיקים להשתמש בפלטפורמה מרגע ההיכרות עם הפלטפורמה ועד נטישה של לקוחות ותיקים. נטישה משפיעה לרעה על עלות גיוס לקוח, על מדד ההכנסה החודשית מלקוח וגם על ערך חיי לקוח ולכן כל חברת SaaS, מעוניינת להוריד את רמת הנטישה.

 
2 דברים משפיעים באופן ישיר על כל אחד מ- 4 המדדים:
  1. המוצר עצמו, התועלות שלו והיכולת שלו לגרום ללקוח לרצות ולהשתמש בו כמה שיותר. המוצר (הפלטפורמה והשירות שהיא מעניקה), צריך להתפתח כל הזמן, לענות על דרישות וצרכי הלקוחות, לייצר איתם דיאלוג ורגש חיובי וכך ניתן לומר שהמוצר משווק את עצמו.
  2. מערך השיווק של החברה. שיווק ופרסום יוצרים חשיפה לפלטפורמה, ליכולותיה ולתועלות שלה. שיווק מקצועי יגרום לאנשים להתעניין במוצר, להתנסות בשימוש בו ולהפוך ממתעניין ללקוח קבוע ובהמשך ללקוח שעושה שימוש רב במערכת, רוכש עוד פיצ'רים, מגדיל את כמות המנויים ואף הופך ל"שגריר" הממליץ על המערכת לאחרים.

 

מערך השיווק של החברה. שיווק ופרסום יוצרים חשיפה לפלטפורמה, ליכולותיה ולתועלות שלה. שיווק מקצועי יגרום לאנשים להתעניין במוצר, להתנסות בשימוש בו ולהפוך ממתעניין ללקוח קבוע ובהמשך ללקוח שעושה שימוש רב במערכת, רוכש עוד פיצ'רים, מגדיל את כמות המנויים ואף הופך ל"שגריר" הממליץ על המערכת לאחרים.

נשמח לעזור גם לכם, לייעץ וללוות אתכם אם אתם חושבים על הקמת פלטפורמת SaaS או בשיווק פלטפורמה קיימת.
צרו קשר בטלפון: 054-6842164 שי

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב: