כתיבה שיווקית – מסרים חיוביים

כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה לפרסם את העסק או החברה שלכם, לשווק את המוצרים והשירותים שאתם מספקים ולהעביר מסרים ברורים לגבי היתרונות והחוזקות שלכם מול עסקים אחרים שנותנים מוצרים או שירותים דומים.

בתור בעלי העסק או מנהלי החברה, אתם מכירים את המוצרים והשירותים שלכם "בעיניים עצומות". אתם יודעים להגיד בדיוק למה כדאי לקנות אותם, ולמה כדאי וחשוב ללקוח לרכוש אותם דווקא מכם. השאלה היא איך להעביר את המידע הזה, את המסרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים שהרגע הגיעו אליכם לאתר?

כמו תמיד זה מתחלק ל-3:

  1. מסרים שליליים
  2. מסרים חיוביים
  3. מסרים משולבים – גם חיוביים וגם שליליים

מסרים שליליים בפרסום ושיווק:

ניקח בתור דוגמה את נושא תאונות הדרכים, נושא קשה ביותר וגם מפחיד. אם נבחר באפשרות הראשונה של מסר שלילי, הרי שנכתוב באתר שלנו או בברושור, מה יקרה לנהג שיסע מהר מידי, לא יחגור חגורת בטיחות או לא יעצור בתמרור עצור. נספר בפירוט מה יקרה למכונית המעורבת בתאונה, לנהג ואולי גם לרכב השני ונוכל לתת דוגמאות בלי סוף ואף תמונות מפורטות. מה זה יעשה לקורא? בדרך כלל אנשים נלחצים, מתחילים לחשוב על עצמם ולדמיין את היקרים להם וכמעט מיד זה עוצר אותם. הם בדרך כלל, לא יפנימו את המסר כפי שהיינו רוצים, אלא ימהרו להרים את חומות ההגנה שלהם שאומרות: לי זה לא יקרה! אני לא נוהג כך, התיאור הזה מוגזם ועוד ועוד.

מה יצא לנו מזה? הרחקנו את הלקוח! גרמנו לו לרגש שלילי שיכול להשליך על המוצר שלנו ולעיתים נראה גם נטישה של האתר כדי לחפש פיתרון במקום אחר – באתר אחר.

מסרים חיוביים בפרסום ושיווק:

האם בכלל ניתן להעביר מסר חיובי בנושא תאונות? התשובה היא כן בהחלט! זה לא אומר שלא נתייחס לחששות המקננים בכל אחד ואחת מאיתנו. זה כן אומר שאנו נעביר מסר שיש פיתרון, שיש מה לעשות. נוכל להגיד: אם תנהג במהירות של 90 קמ"ש תוכל לעצור בזמן קצר יותר ולשלוט ביתר קלות על ההגה.

דוגמה למסר חיובי נוסף:

אם שותים – לא נוהגים! זוכרים את הסלוגן הזה שתפס בצורה מעולה ונשאר אצל כולנו בזיכרון? זה רק בזכות העובדה שהוא נתן לנו פיתרון. אם אנחנו שותים אלכוהול לא מחזיקים בהגה. משם הדרך הייתה קצרה לעיסוק מעמיק יותר בפיתרון עצמו. משאירים לדמיון של הקורא את המחשבה על מה יקרה אם הוא ינהג שיכור – לא צריך לפרט יותר מידי.

כך גם לגבי מחלות. אל תעסקו במה יקרה אם הלקוח שלכם יחלה. העבירו את הדיון לפיתרון. מה כל אחד יכול לעשות כדי להימנע מאותה מחלה. להתחסן עכשיו! להפסיק את העישון על-ידי המכון הזה או על ידי מדבקה מיוחדת וכו'.

אבל למה לעסוק רק בנושאים קשים. כל עסק או חברה מייצרים פיתרון למשהו שנתפס אצל הלקוחות כבעיה. לכן חשוב להבין מהם החששות של הלקוחות ולדבר על הפיתרון בדרך שתראה להם שיש אור והוא לא רחוק בקצה המנהרה, אלא קרוב מאוד כאשר לוקחים מישהו מקצועי.

דוגמה למסר חיובי בתחום הקוסמטיקה והשיער:

אם המכון שלכם עוסק ביופי, אל תראו מה יקרה לפנים של הלקוחות אם לא ישתמשו בקרמים הייחודיים שלכם. תראו ותסבירו מה יקרה אם כן ישתמשו, איזה יופי ייראו הפנים, איזה זוהר יופיע פתאום. שמפו פנטיין עשה את זה בגדול. הפרסומת הראתה בשימוש בגרפיקה איך השיער הפגום מתאחה, איך השיערה נבנית מחדש לכל אורכה ומיד לאחר מכן, ראינו בחורה עם שיער שופע וחיוך מלא הנאה, מנופפת את שיערה בהתלהבות. מיד רצינו ורצנו! מה גם שהם הבטיחו שהפיתרון שלהם יעבוד גם על השיער שלנו תוך 14 ימים.

מסרים משולבים בפרסום ושיווק:

בעיקרון, ניתן לומר שאם תעבירו מסר חיובי ורק תרמזו על מה יקרה אם לא… הרי שמדובר במסר משולב וההמלצה שלי היא באמת להשתמש באפשרות הזו עד כמה שניתן.

למרות זאת, לעיתים ניתן לתת גם מידע שלילי בצורה מעודנת, כדי להסביר את החשיבות של המוצר והשירות שלכם. לדוגמה, אם אנו עוסקים במניעת פריצות לבתים, הרי שנוכל לתת סטטיסטיקות: בכל שנה נפרצים 120 בתים בשכונה שבה אתה גר, בכל חודש, עשרה אנשים מגיעים לתחנת המשטרה ומדווחים שרכושם נגנב והביטחון האישי שלהם נפגע. אם תרכשו את הפיתרון שלנו… תקבלו הגנה מלאה, ביטחון אישי לכם ולילדיכם ובעיקר את היכולת לישון טוב בלילה. כאן אפשר להוסיף תמונה של אדם ישן עם חיוך על הפנים כדי שהמסר ייחרט גם בצורה ויזואלית.

מחקרים שנעשו בתחום הפרסום, מראים שכאשר מעבירים מידע או מסר שלילי אבל דואגים מיד לאחר מכן לתת פיתרון שהלקוח יכול להתחבר אליו, הלקוח ייתן למידע הרבה תשומת לב ולאחר מכן, כאשר מישהו ידבר איתו על הבעיה, יש סיכוי גבוה שהוא ימהר לשלוף את הפיתרון הקיים לבעיה, וכך גם יפיץ את זה הלאה.

סיכום: שימוש במסר חיובי – מומלץ!

העבירו מסרים חיוביים בברושור שלכם. השתמשו בתמונות שיראו איך האנשים מחייכים ומרוצים מהפיתרון שאתם מסוגלים להעניק להם ואם אתם בכל זאת צריכים להסביר את הבעיה ולתת רקע, אל תפרטו יותר מידי ואל תפחידו. תנו נתונים ומיד את הפיתרון והראו כמה הוא קל ופשוט ליישום.

נ.ב. זוכרים את השיר הישן ההוא – "דבר אלי בפרחים אהובי…" כאשר אתה מדבר אל הלקוחות שלך בפרחים, אתה הופך להיות אהוב ומוערך. כדאי לא?

אנחנו בנטפוקוס יודעים איך לבנות אתרים שמדברים ללקוחות בפרחים. אנו מעבירים מסרים חיוביים ומציעים פתרונות איכותיים מתוך הבנת הלקוחות של העסק שלכם.

אם גם אתם רוצים לקדם את העסקים שלכם באינטרנט וברשתות החברתיות, כנסו לצור קשר ושלחו לנו הודעה, או התקשרו אלינו לטלפון: 050-4042021.

כאן תמצאו מידע נוסף על:

קופירייטינג – כתיבת תוכן שיווקי

תוכן לקידום אתרים

ניהול תוכן

קידום אתרים

בניית אתרים

שיווק באינטרנט

השארת תגובה