top of page

איך לשנות את הפרטיות בקבוצות בפייסבוק – חידוש בפייסבוק!

עודכן: 12 בספט׳ 2021

איך לשנות את הפרטיות בקבוצות בפייסבוק – הסבר קצר וכן הסבר על ההבדלים בין סוגי הפרטיות השונים.


שינוי מדיניות בקבוצות של פייסבוק מתבטא במגוון נושאים ולפעמים בפרטים הקטנים בלבד ולכן חשוב לעקוב ולהתעדכן. הפוסט הזה הוא לגבי שינוי המדיניות בנושא הגדרות הפרטיות בקבוצות ולדעתי האישית כמנהלת של קבוצות רבות, זהו שינוי חיובי.


מבחינת פייסבוק ניתן עכשיו לשנות את פרטיות הקבוצה לכל הגדרה כשבקבוצה יש עד 5000 חברים.

אם הקבוצה שאתם מנהלים עברה את 5000 החברים, תוכלו כמו בעבר, לשנות את פרטיות הקבוצה להגדרה מגבילה יותר למשל: מציבורית (פתוחה) לסגורה או מסגורה לסודית אבל לא בכיוון ההפוך.





איך משנים את הפרטיות בקבוצה שאתם מנהלים?


לחצו על *** בפינה השמאלית על תמונת הנושא (ליד שתי הקוביות של שתף והתראות)

בחרו ב- ערוך / ערכי הגדרות קבוצה

תיפתח תיבה ובה יש לבחור: שינוי הגדרות פרטיות

(שימו לב שיש הסבר בדומה להסבר שכתבתי כאן לגבי האפשרויות של שינוי המדיניות בקבוצות פייסבוק עד 5000 חברים ומ-5000 ומעלה).


עכשיו תוכלו לבחור בין 3 האפשרויות: ציבורית, סגורה, סודית

לאחר שבחרתם את סוג פרטיות הקבוצה שלכם לחצו על אישור.

חשוב להבין את ההבדלים בין 3 סוגי הפרטיות ולבחור בהתאם:


קבוצה ציבורית (בעבר קראו לה קבוצה פתוחה) – כל המידע שבה פתוח לעיני כל, גם הפוסטים וגם שמות ותמונות החברים בקבוצה.

ניתן לבקש להתקבל ומנהלי וחברי הקבוצה יוכלו לאשר את הצטרפותכם.


קבוצה סגורה – הפוסטים וכל מידע נוסף שמועלה בה חסוי למי שאינו חבר בקבוצה. עם זאת, מי שאינו חבר בקבוצה יוכל לראות את מנהלי הקבוצה ואת החברים בה – שמות ותמונות.


כאן יש הרבה שמתבלבלים וחושבים שאם הקבוצה סגורה אז אי אפשר להצטרף אליה. ממש לא!! בקשו להצטרף ומנהלי הקבוצה יכולים לאשר אתכם או לא לאשר אתכם. זה יותר קשור לאופי הקבוצה. למשל: אם זו קבוצה של אימהות סביר להניח שלא יכניסו גברים וגם לא ילדים ובני נוער אבל יש סיכוי גדול שנשים שאינן אימהות יקבלו אישור להיכנס לקבוצה, כי מנהלות הקבוצה לא טורחות לבדוק נתון זה.


אם זו קבוצה של רכזי תרבות סיכוי גדול שהם לא יאשרו כל בעלי עסקים שרוצים לפרסם להם אפשרויות לפעילויות וזאת במידה והם רוצים קבוצה לדיונים ולהמלצות שלהם בלבד.

לכן, כשמדובר בקבוצות סגורות, אל תהססו לבקש להצטרף אבל לא להיעלב אם לא אישרו אתכם ותמיד אפשר לפנות למנהלי הקבוצה בהודעה פרטית ולבקש שיאשרו אתכם.


קבוצה סודית – קבוצה זו לא רואים את דבר קיומה בפייסבוק ולכן לא ניתן לראות מי חברי הקבוצה ומנהלי הקבוצה וגם לא רואים מה נכתב בה. ההצטרפות היא רק למי שמקבל קישור לקבוצה ולכן לא ניתן לבקש להצטרף דרך פייסבוק. קבוצה סודית דומה בעצם לקבוצות שיש לנו בוואטסאפ – כמו קבוצות משפחתיות או קבוצות של חברים קרובים שאחרים לא יודעים שהן בכלל קיימות.


למה בעבר פייסבוק לא איפשרה לשנות את סוג הפרטיות של הקבוצות בכיוון ההפוך, כמו שהיא מאפשרת עכשיו (בקבוצות עד 5000 חברים)?

בקורסים וסדנאות שהעברתי הרבו לשאול אותי מדוע פייסבוק לא מאפשרת להפוך את הכיוון, וההסבר לכך מאוד הגיוני (זהו הסבר שלי ולכן אם לדעתכם יש עוד סיבות או שהוא לא נכון, אשמח אם תכתבו לי על כך). נגיד שהצטרפת לקבוצה סגורה שבה אתה יודע שהמידע והפוסטים שהעלית גלויים רק לחברי הקבוצה ולכן הרשית לעצמך לכתוב דברים אישיים ולהיפתח יותר ופתאום עכשיו הקבוצה היא פתוחה וכל המידע גלוי לכל "עם ישראל"… אולי אינך רוצה בכך.


אז איך פתאום הם כן מסכימים? אין לי ממש הסבר לכך, אולי הם חושבים שאנשים היום מודעים לכך שהמידע שלהם בפייסבוק עלול להיות גלוי ולכן יודעים יותר להיזהר או שפייסבוק חושבת שהאחריות לדברים שנכתבים היא על הכותבים עצמם… בכל מקרה, היא מאפשרת זאת בקבוצות עד 5000 אנשים ועוד דבר בנושא זה: דברים שנכתבים בקבוצות לא ניתנים לשיתוף מחוץ לקבוצה. אפשר לעשות צילום מסך למידע בפוסט או העתק – הדבק לתוכן… אבל לא לעשות שיתוף החוצה לפי האימרה "מה שנכתב בקבוצה נשאר בקבוצה".


ההמלצה שלי בכל הקשור לתכנים ופוסטים בפייסבוק: תהיו אחראים לתוכן שאתם כותבים ומעלים, לתמונות ולסרטונים. אם יש ספק אז אין ספק!! חכו יום, או התייעצו עם מישהו שאתם סומכים על דעתו האחראית ורק אחר כך העלו את התוכן שלכם כי אולי הוא עלול לגרום לכם או למישהו אחר נזק.

ועכשיו לעוד פרט קטן אבל חשוב!!


שינוי מדיניות הקבוצות בפייסבוק בקבוצות מעל 5000 חברים – שינוי חשוב כשמדובר בקבוצה שלה מנהלים נוספים:

כל חברי הקבוצה ומנהלי הקבוצה יקבלו הודעה על שינוי סוג הפרטיות של הקבוצה וזאת כדי שיוכלו להחליט האם להישאר בה או לעזוב וכמובן האם לפרסם בה פוסטים ומידע או להפסיק. אפשרות זו ניתנה גם בעבר כך שהחידוש הוא בכך שמנהלי הקבוצה האחרים יכולים להחליף בחזרה את סוג פרטיות הקבוצה תוך 24 שעות.


בהצלחה!!

חדווה גבאי - נטפוקוס

050-4042021



קראו עוד על:


שיווק בפייסבוק בצפון

איך להיפטר מספאם בקבוצות בפייסבוק

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה עוד תרצו לקרוא?

bottom of page